Skip to content

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

May 22, 2011





























































Rodzaj
działań
i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia
MEN z dnia 01.12.2004 r. z uwzględnieniem
zmian wprowadzonych rozporządzeniem MEN z dnia 14 listopada 2007r.
(Dz.U. z 2007 NR 214 poz. 1580)



Formy
realizacji



Termin


Dowody
realizacji


§ 7
ust. 1 pkt. 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych
z realizacją zadań edukacyjnych wychowawczych, opiekuńczych lub
innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska
lokalnego.




  1. Udział
    w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem
    pedagogicznym.  




  1. Współpraca
    z Samorządem Uczniowskim.




  • Współorganizacja
    zabaw (dyskotek) dla dzieci


  • Współpraca
    podczas organizacji akademii szkolnych i
    różnorodnych imprez. 




  1. Współpraca
    z Radą Rodziców.




  • Współorganizowanie
    imprez środowiskowych tj. festynów.



4.
Sprawowanie opieki nad


uczniami
podczas wycieczek,



imprez i wyjść poza
szkolnych









Zgodnie
z harmonogramem posiedzeń Rady



Według terminarza























W okresie trwania stażu






Potwierdzenie
obecności na szkoleniach Rady



Potwierdzenia



  













 



 Potwierdzenia


 



§
7 ust. 1 pkt. 2 Samodzielne lub przez udział w różnych formach
doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i
umiejętności zawodowych.



 






































 


  




1. Ukończenie
szkolenia BHP w zakresie udzielania I pomocy.





  1. Poszerzenie
    wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym
    doskonaleniu.




      Udział
w pracach zespołu wychowawczego.



      Udział
w pracach zespołu humanistycznego.



      Uczestniczenie
w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych.




  1. Udział
    w konferencjach i warsztatach metodycznych
    dotyczących nauczania muzyki.
    .


  2. Uczestnictwo
    w kursach dla dyrygentów w ramach ogólnopolskiego programu
    rozwoju chórów szkolnych „Śpiewająca Polska”.










  1. Prowadzenie
    dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i
    metodyki
    ,




        Biblioteczka
metodyczno – przedmiotowa




  1. Tworzenie
    własnego warsztatu pracy,




      Budowanie
bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.












Cały
okres stażu








Okres trwania stażu











































Do grudnia 2008r.


















Okres stażu






Zaświadczenie
z ukończonego szkolenia.



Potwierdzenie











































Potwierdzenia






§7
ust. 1 pkt. 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu
oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w
której odbywa się staż. 



 




















































  1. Analiza
    dokumentacji.




     Rozporządzenie
MEN z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli oraz rozporządzenie MEN z dnia 14
listopada 2007 r. .



       Karta
Nauczyciela.



     Rozporządzenie
MEN z dnia 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach
publicznych ze zmianami.



      Ustawa
o systemie oświaty.



     Zapoznanie
się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie
awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej,
Internet).



  1. Aktualizacja
    wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.





W
okresie trwania stażu




















§
7 ust. 2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia
własnego warsztatu pracy, analizowania i
dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności

i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu.




















































1. Współpraca
z opiekunem stażu.




  • Zawarcie
    kontraktu i omówienie zasad współpracy.



  • Przygotowanie
    planu rozwoju zawodowego.


  • Ustalenie
    terminów spotkań z opiekunem.


  • Hospitacja
    zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli –
    wnioski z obserwacji.


  • Prowadzenie
    zajęć w obecności opiekuna stażu -konsultacja , opracowanie
    konspektów zajęć, analiza.


  • Określenie
    mocnych i słabych stron własnej działalności.




 2.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.




  • Analiza
    i wybór programów nauczania w oparciu o
    merytoryczne jego wartości.


  • Opracowanie
    przedmiotowych zasad oceniania z muzyki,


  • Stosowanie
    w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.


  • Opracowanie
    pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, itp..




  • Dobieranie
    różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i
    oceniania,




3.  Publikowanie
własnych prac.




  • Opublikowanie planu rozwoju
    zawodowego na stronie www, oraz wybranych scenariuszy lekcji.




4.  Prowadzenie
dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne,
arkusze ocen.



5. Dokumentowanie realizacji
planu rozwoju zawodowego.



6. Sporządzenie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego.












W
ciągu całego stażu








 



 



Okres stażu 



 
















Kontrakt



Plan rozwoju zawodowego



Grafik spotkań



Konspekty



Konspekty























Potwierdzenia











































Zgromadzone dokumenty







Sprawozdanie



§
7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w swojej pracy
problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów
społecznych i cywilizacyjnych.
































1.  Przygotowanie
uroczystości szkolnych w placówce i poza jej murami (oprawa
muzyczna).







2.  Prowadzenie
kółka muzycznego – chóru.







3.  Udział w
przygotowaniu uczniów do konkursów i przeglądów.











4.  Organizacja
warsztatów artystycznych.







5. Współorganizowanie
spotkań muzycznych pod tytułem „Przeboje mistrzów czyli
muzyka, która łączy nas w zjednoczonej europie”.







6.  Organizacja
wycieczek klasowych.







7.  Przygotowanie
ściennych gazetek o różnorodnej tematyce.







8.  Organizowanie
spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z
nauką i zachowaniem.







9. Kontakt z Pedagogiem
Szkolnym







W
okresie trwania stażu



 



 








 



 Cały okres stażu.






Potwierdzenia,
podziękowania.























Karty wycieczek 



Potwierdzenie













Karty wycieczek



Potwierdzenia



 



 


 



§
7 ust.2 pkt.3
Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej.




















































  1. Opracowanie
    materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera.
    .


  2. Wykorzystanie
    Internetu jako źródła informacji.
    .


  3. Przygotowanie
    konspektów, sprawozdań, scenariuszy zajęć przy użyciu komputera i
    Internetu.
    .


  4. Opracowanie
    przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru
    dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej.
    .


  5. Nagrywanie
    płyt DVD z koncertów chóru.
    .


  6. Przygotowanie
    dokumentacji załączonej do wniosku.

















Okres
stażu



Przygotowane
materiały. 



Adres stron.



Konspekty








Testy, quizy, krzyżówki itp.



 DVD, CD


 Załączone
materiały.



§
7 ust. 2 pkt.4


Umiejętność
zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i
dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych
zadań przez nauczyciela.










  1. Aktualizowanie
    wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i
    dydaktyki.







  1. Korzystanie
    ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości
    książkowe, czasopisma).







  1. Znajomość
    aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu
    rozwojowego.













W
ciągu całego stażu







§ 7
ust.2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi
systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach
nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której
nauczyciel odbywał staż.





    1. Analiza
      dokumentów prawa wewnątrz szkolnego, uczestnictwo w
      przygotowaniu nowych rozwiązań lub modyfikacji: Statut Szkoły,
      Plan Pracy Szkoły, Plan Nadzoru Pedagogicznego, WZO, Program
      Wychowawczy, Szkolny Program Profilaktyki.


    2. Analiza
      przepisów prawa oświatowego.





W
okresie stażu.



























No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: